Bijna 200 verkooppunten door heel Nederland
Ja hoor, geen probleem, je kunt bijvoorbeeld ook je boeiboord (trespa/HPL) er mee doen, ook de kunststof kozijn en knappen er van op.
Jazeker! De Spraywax heeft uiteraard als hoofddoel de rubberboot beschermen, maar de gebruikte wax leent zich ook voor o.a. HPL, polyester enz. bij poreuze oppervlakken heeft het geen zin om de Spraywax in te zetten, daar zal het geen significant voordeel brengen.
Als het doek nog niet ouder is dan 3 jaar dan is het tot nu gebleken dat het nog steeds waterdicht is, na drie jaar is het aan te bevelen om het weer een keer te impregneren.
De borstels met de rode haren zijn speciaal ontworpen voor de Onderwaterschip reiniger. Vanwege de werking van het gebruikte zuur zijn speciale borstelharen vereist om een lange levensduur van de borstel te waarborgen.
De borstels met blauwe haren zijn zodanig ontwikkeld dat ze geen schade aanbrengen aan welke oppervlakken dan ook. Bij vervuiling kunnen deze eenvoudig worden uitgekookt op 100ºCelsius, met een beetje zeep erbij, waardoor vet en andere aanslag volledig worden verwijderd.
Het UV-gehalte in de Poly-UV wax is hoger dan in spray-wax, wat zorgt voor een nóg betere bescherming tegen de schadelijke effecten van zonlicht. Deze verhoogde UV-bescherming helpt de lak van je voertuig of oppervlak te behouden.
Nee, liever niet, de gebruikte shampoo heeft diverse ingrediënten die speciaal gebruikt zijn om een rubberboot te reinigen waardoor deze ongeschikt is voor een auto.
Nee, deze zitten ook op de scrubby en superscrub deze kunnen allemaal niet krassen, ondanks dat ze best hard aanvoelen, door gebruik van water en zeep worden ze zachter, wel uiteraard oppassen dat ze niet op de grond kunnen vallen. Als ze vallen of als ze versleten zijn bestaan er vervangende losse pads.
Ja, zowel organisch als anorganische oliën worden door de ontvetter opgelost, zorg er altijd voor dat er voldoende doeken en of papier tijdens gebruik is i.v.m. direct kunnen opnemen van de losgekomen olieresten.
Ja dat kan, maar zorg er altijd voor om eerst een klein stukje te testen, als er twijfel is… zoek contact met ons op via het contactformulier!
Hoeft niet, maar het is altijd beter want in de wax & shine zit niet zoveel wax uiteraard als in de bijvoorbeeld de Sjippie Bootwax, en deze kunnen prima over elkaar heen worden gebruikt.
De zwarte strepen op uw boot ontstaan door luchtvervuiling en komen vaak voor onder uitstekende delen, zoals ramen en verlichting. Deze kunt u eenvoudig verwijderen met de SJIPPIE gebruiksklare shampoo.
Hoewel het niet mogelijk is om de vorming van deze strepen volledig te voorkomen, kunt u het proces vertragen door het oppervlak in te behandelen met SJIPPIE Bootwax. Dit product verwijdert eventuele restvervuiling en zorgt voor een beschermende waslaag die het oppervlak langer schoon houdt.
Ja, dit kan, maar niet ideaal, echter als je dit gaat doen goed opletten want de scrub zal de OWR niet zo goed transporteren als de (rode) borstels, hier blijft de vloeistof “hangen” aan de pluimen van de haren. Bij scrub pads kan dit niet, ook de vervuiling geeft zoveel “vervuiling” in de pad dat het regelmatig vervangen van de pad vereist.
U kunt de skai bekleding reinigen en beschermen met het 2-in-1 Skai onderhoudsproduct van Sjippie. Dit product reinigt en legt een beschermende waslaag aan.
Breng het aan met een vochtig sponsje en wrijf het daarna uit voor een schoon, zacht en glanzend resultaat.
Geen probleem, de ervaring leert, om eerst het oppervlak goed te reinigen daarna met de poetsspons in te deppen, dan erna met de machine bewerken. Als dit is gebeurd na bewerken met de Sjippie Bootwax voor een glanzend resultaat.
Nee, dat hoeft niet maar mág wel, vaak is het makkelijker om van binnen de naden te doen omdat je er makkelijker bijkomt.
Nee, de WET waterdichting kent maar 2 momenten dat deze wordt toegepast, te weten, nét na het wassen en als het doek van de regen geheel nat is en doorslaat… kunstmatig nat maken raden wij af omdat het vrijwel onmogelijk is om alle doek zodanig nat te krijgen dat de WET optimaal kan werken.
Nee de PTFE is droog en niet op olie basis, hierdoor kan de Spray niet vlekken, de PTFE wordt toegepast op alle oppervlakken zoals; drukknopen, ritsen, scharnieren etc.
Er zijn enkele belangrijke voorzorgsmaatregelen die u moet volgen, die ook op de verpakking staan, maar die ik graag voor u samenvat.
Gebruik de OWR altijd in de open lucht en draag de voorgeschreven handschoenen en veiligheidsbril. Als het schip op een trailer staat, dek deze dan af met een vloeistofdicht zeil.
Let op: de OWR kan zwarte vlekken veroorzaken, dus bedek ook de ondergrond, zoals beton, omdat de reiniger zelfs kalk uit beton kan verwijderen.
Ja, dat is geen probleem, zolang het schip gelakt is. De onderwaterschipreiniger verwijdert ook roestanslag.
Tip: Nadat de roest is verwijderd, kunt u de oppervlakte neutraliseren met de SJIPPIE gebruiksklare shampoo, afspoelen en het desbetreffende gebied direct schilderen zodra het droog is en licht geschuurd.
Zeker, dat is mogelijk. Het oppervlak van een jetski bestaat doorgaans uit kunststof met een laklaag, waardoor onze producten hier uitstekend op toegepast kunnen worden. Met name de Snelglans is zeer geschikt als beschermende laag en om een mooie glans te creëren.
Dat klopt, zoals aangegeven is het belangrijk om een zuurbestendige wasborstel te gebruiken. Deze borstels zijn veel duurzamer dan reguliere borstels en zijn te herkennen aan de rode haren. Ze zijn verkrijgbaar in vier varianten: een borstel op steel en drie handborstels (met lange steel, korte steel en een smalborstel voor lastige hoekjes). U kunt deze borstels vinden bij producten.
Na het reinigen met de doekreiniger zijn de meeste cabriokappen nog steeds waterdicht, maar om zekerheid te hebben, raden we aan altijd een waterdichte behandeling te gebruiken.
Voor het waterdicht maken kunt u direct na het schoonmaken de Waterdichting WET gebruiken, of na het drogen de Waterdichting DRY. Als de kap goed droog is, is de DRY ideaal, maar als er geen tijd is om te laten drogen, kunt u de WET op het nog natte doek aanbrengen. De WET kan ook helpen als het doek doorslaat tijdens een regenbui; na een korte droogpauze van ongeveer 30 minuten, kan de WET het doek weer afsluiten.
De Sjippie Snelglans is niet alleen geschikt voor kunststoframen, maar ook voor diverse andere harde oppervlakken zoals tafelbladen, glazen ramen en spiegels. Het reinigt grondig en laat een streeploos resultaat achter, waardoor het een veelzijdige oplossing is voor het onderhoud van verschillende materialen.